Felhasználói dokumentáció

A példaprogramot az exe file-lal lehet elindítani PC-s környezetben.
A program szöveges outputot generál. A Test program nem csinal mást, mint véletlenszámok segítségével
leteszteli a három alapvető mûveletét az általános hashtáblának. Az outputon jól látható milyen adatokat tesz be,
kérdez le és töröl a program.
A példaprogram letöltése: HashTablePelda.zip
Ebben megtalálható az Oxford Oberon Compiler is, amivel le lehet fordítani a fileokat.

Fejlesztői dokumentáció

A program moduljait az Oxford Oberon-2 fordítóval fordítottam. A program egy általános hashtablát valósít meg.
A hashtábla kezeléshez nyílt címzési technikát használtam dupla hasítással. Ez a leghatékonyabb hasítási
technika.

A HashTable általános abból a szempontból, hogy tetszőleges, HashTableObject "interfészt" megvalósító objektum
belekerülhet. Példaként a HashRealObject van megvalósítva.
Egyelőre csak integer kulccsal működik. Általában a programozók szöveges kulcsot használnak hasításnál.
Egy szöveget egésszé konvertáló függvény megírásával áthidalható ez a probléma.

A HasTable használata:

        Új hashtabla létrehozása:
                hashtable := HT.Init();
        HashTable objektum pl. HashRealObject létrehozása:
                hro := HR.Init();
        Új elem betevése:
                hashtable.Put( i,hro );
        Elem kivétele:
                hashtable.Get( i );
                hamissal tér vissza, ha nem sikerült a m?velet
        Elem törlése:
                hashtable.Remove( i );
                hamissal tér vissza, ha nem sikerült a m?velet