Felhasználói dokumentáció A példaprogramot az exe file-lal lehet elindítani PC-s környezetben. A program szöveges outputot generál. A Test program nem csinal mást, mint véletlenszámok segítségével leteszteli a három alapvető mûveletét az általános hashtáblának. Az outputon jól látható milyen adatokat tesz be, kérdez le és töröl a program. A példaprogram letöltése: HashTablePelda.zip Ebben megtalálható az Oxford Oberon Compiler is, amivel le lehet fordítani a fileokat. Fejlesztői dokumentáció A program moduljait az Oxford Oberon-2 fordítóval fordítottam. A program egy általános hashtablát valósít meg. A hashtábla kezeléshez nyílt címzési technikát használtam dupla hasítással. Ez a leghatékonyabb hasítási technika. A HashTable általános abból a szempontból, hogy tetszőleges, HashTableObject "interfészt" megvalósító objektum belekerülhet. Példaként a HashRealObject van megvalósítva. Egyelőre csak integer kulccsal működik. Általában a programozók szöveges kulcsot használnak hasításnál. Egy szöveget egésszé konvertáló függvény megírásával áthidalható ez a probléma. A HasTable használata: Új hashtabla létrehozása: hashtable := HT.Init(); HashTable objektum pl. HashRealObject létrehozása: hro := HR.Init(); Új elem betevése: hashtable.Put( i,hro ); Elem kivétele: hashtable.Get( i ); hamissal tér vissza, ha nem sikerült a m?velet Elem törlése: hashtable.Remove( i ); hamissal tér vissza, ha nem sikerült a m?velet