Az MQL4 a következő típusokat különbözteti meg:
Az int, double és bool típusok lényegében megegyeznek a más nyelvekben ismert hasonló típusokkal, így ezeket nem tárgyaljuk részletesebben. Az integer típusnak lehet decimális és hexadecimális formája is. Értékeinek -2 147 483 647-tól a -+2 147 483 648-ig terjedő tartományon belül kell lenniük. Ha egy állandó vagy egy változó értéke a fenti tartományon túl van, a programművelet eredménye üres érték lesz. Az int típus állandók és változók értékei a számítógép memóriájában 4 byte helyet foglalnak le. A double típus értékei-+1.7 * e-308-től 1.7 * e308-ig terjedhetnek. A számítógép memóriában az állandók értékei és a double típus változói 8 byte helyet foglalnak el.
Példakódok:
Stringet dupla idézőjelek közé zárva adhatunk meg. Ha egy dupla idézőjelet kell elhelyezni a stringben, akkor egy fordított perjelet (\) kell elé írni. Bármilyen speciális karaktert a fordított perjel (\) után elhelyezhetünk a stringben. Egy stringállandó hossza 0-tól 255 karakterig terjedhet. Ha egy stringállandó hossza felülmúlja a lehetséges maximumát, a többlet karaktereket a jobb oldalon meg fogja csonkítani a szerkesztő és figyelmeztetést fog adni. A fordított perjel (\) és egy karakter kombinációját, melyek közül az első a fordított perjel (\) általában elfogadja, és arra irányuló utasításként értelmezi a legtöbb program, hogy egy bizonyos szövegformázást végrehajtson. Ezt a kombinációt nem mutatják a szövegben. Például a \n kombinációja egy soremelést jelez; \t tabulálást kér, stb.
Példakódok:
A színállandók és változók értékeit három féle képpen tüntethetjük fel:
A színtípusnak az értéke, amit konstansként tüntetünk fel, három részből áll, ami a három alapszín intenzitásának a számszerű értékét képviseli: piros, zöld és kék (RGB). Ennek a fajtának az értéke ’C’-vel kezdődik, és egyszeres idézőjelek határolják. A 0-255 terjedő RGB szín intenzitás számszerű értékei is fel lehet venni decimális és hexadecimális alakban. Példák: C'128,128,128' (szürke), C'0x00,0x00,0xFF' (kék), C'0xFF,0x33,0x00' (piros).
Az egész szám ábrázolást hexadecimális vagy decimális formában használjuk. Egy hexadecimális számot 0xRRGGBB formában alkalmazunk hol RR a piros intenzitás értéke, GG a zöldé és BB a kéké. A decimális ábrázolás közvetlenül nem tükrözi vissza az RGB szín értékeket. Csupán a hexadecimális számábrázolás tízes értékét képviselik. A színtípus értékeinek az ábrázolása egész számokként és hexadecimális konstansként nagyon felhasználóbarát. A modern szöveg és grafikai szerkesztők többsége a kiválasztott szín piros, zöld és kék összetevők intenzitásával kapcsolatos információt nyújt. Megteheted, hogy kiválasztasz egy színt a szerkesztődben és kimásolod az értéket, ami a megfelelő színt leírja, és ezt az értéket illeszted be a kódodban.
A legkönnyebb módja annak, hogy beállítsunk egy színt, az, hogy a webes színek táblázata szerint megadjuk a nevét. Ebben az esetben egy szín értékét egy szóval jelezzük a szín angol nevével, például: Red - a piros szín.
Példakódok:
A datetime típus értéke a dátum és idő értéke. A dátum és idő állandót úgy tüntethetjük fel, hogy az 6 részből tevődik össze: az év számszerű értéke, hónap, nap (vagy nap, hónap, év), óra, perc, és másodperc. Ez a típusú állandó ’D’- vel kezdődik, és egyszeres idézőjelek keretezik. Megengedett megcsonkított értékeket használni: dátum nélkülit vagy idő nélkülit, vagy csak egy üres értéket. Értéke 1970. január 1-jétől 2037. december 31-éig terjed. A datetime típusú állandók és változók értékei a számítógép memóriába 4 byte-ot foglalnak el. Ez az érték az 1970. január 1-je 00:00-tól eltelt másodpercek száma.
Példakódok:
Változók deklarációja használat előtt kötelező, deklaráláskot a típust meg kell adni. Ha a kezdőértéket nem állítjuk be, egy számszerű változó inicializált értéke nulla (0) és egy string változó inicializált értéke egy üres sor.
Példakódok: