Az OpenCL-t napjainkban már számos GPU, és x86 processzor támogatja. Mivel a videókártya az egyik legelterjedtebb végrehajtási platformja az OpenCL programoknak, ezért természetes igény, hogy a szabvány együttműködést biztosítson a különböző grafikus API-kal. Támogajta mind az DirectX mind az OpenGL-lel való együtműködést. Azonban ez utóbbi, mivel a két szabványt fejlesztő szervezet ugyanaz, nagyobb támogatást élvez a szabvány részéről.
Az együttműködés során az optimálisabb működés érdekében közös memóriaterületek használatára van lehetőség, illetve a két API működésének szinkronizációjára is lehetőség van.
A következő erőforrások megosztására van lehetőségünk:
Az együttműködés biztosításához az OpenCL kontextust egy már inicializált OpenGL kontextus segítségével kell létrehozni. Ezt a inicializálás során megfelően beállított paraméterek segítségével tehetjük meg. Például Windows operációs rendszer alatt a következő módon:
Az OpenCL-nek jeleznie kell igényét, illetve lemondását a közös erőforrásokról a clEnqueueAcquireGLObjects, clEnqueueReleaseGLObjects függvények segítségével.
Ezek a megosztási lehetőségek implementációtól függően rendelkezésre állhatnak x86 architektúrákon is. Mind az AMD, mind az Intel támogatja ezt a lehetőséget. Azonban ennek használata esetén számolni kell a memória műveletek miatt fellépő teljesítmény csökennéssel. Ez a negatívum azonban már valószínűleg nem jelentkezik az idén bevezett új generációs processzor archiktúrák esetén, mivel az egy szilicum lapkára integrált grafikus és x86 magok közös memóriával, sőt gyorsítótárral rendelkeznek.