függvények
A feladat : egyszerű, kommentelt function bemutató program.
Szerző : Garai Gergely
Készítés éve : 2008
Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n
void foo(int i){
write("foo(int)\n");
}
/* nincs overload
void foo(){
write("foo()\n");
}*/
// fuggveny a fuggvenyben nev nelkul
string foo2() {
function fun = lambda() { return "cicca\n"; };
return fun();
}
int beer() { return 1; }
function bar() { return beer; }
int gazonk() { return beer(); }
int teleledningsanka() { return bar()(); }
void akarmi(){ write("kuttya\n");}
int main(){
write(foo2()); // cicca
write("%d\n",beer()); // 1
write("%d\n",gazonk()); // 1
write("%d\n",teleledningsanka()); // 1
function(int,int:string) x;
// fuggveny mely ket int-et var es egy stringet ad vissza
function(int|void:void) y;
// void metodus, amelynek VAGY egy int parametere van, vagy parameter nelkuli
y = akarmi;
y(); // kuttya
return 0;
}
A program
web source nézegető
A feladat : Megadott weblapok tartalmát írja ki.
Szerző : Garai Gergely
Készítés éve : 2008
Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n
Megjegyzés : 0 vagy 1 paraméterrel indítsuk
A program
osztály tutorial
A feladat : osztály létrehozása.
Szerző : Garai Gergely
Készítés éve : 2008
Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n
A program
include
A feladat : Include
Szerző : Garai Gergely
Készítés éve : 2008
Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n
int main(){
program p = compile_file("tomb.pike");
//o egy class, csak mutatok minden fuggvenyre osztalyra stb
object progi = p();
// peldanyositjuk a class-t
object rec = progi->record();
object rec2 = p->record();
// lehet, mert record non-static konstans;
progi->show_record(rec);
progi->main();
write("----------\n");
write("program.pike\n");
write("----------\n");
progi->show_record(rec2);
//array(p->record) records;
// HIBA vs array(record) records; in tomb.pike
//array(progi->record) records;
//progi local variable, azzal meg nem deklaralhatunk arrayt
//inherit vs program2.pike
return 0;
}
Megjegyzés : Először program típusnak átadjuk az include-olni akart fájlt, majd klónozzuk, példányosítjuk, objektum lesz belőle. Másik mód az inherit.
A program
include2
A feladat : include inherittel.
Szerző : Garai Gergely
Készítés éve : 2008
Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n
Megjegyzés : Az előző kiegészítése néhány érdekességgel, mint az indices(program p) fuggveny, ami visszaadja a programkonstansokat, a programobjektum indexelhető stb.
A program
tömbök
A feladat : tömbökkel való játszadozás.
Szerző : Garai Gergely
Készítés éve : 2008
Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n
A program
GTK
A feladat : 4 GTK grafikus programcsomagot használó program.
Szerző : Garai Gergely
Készítés éve : 2008
Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n
Megjegyzés : A dobozolásra is van példa, lásd GTK.
A program
kivételkezelés
A feladat : Egy kivétel sikeres előidézése.
Szerző : Garai Gergely
Készítés éve : 2008
Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n
int main(){
// exception, information hiding
array(int) arr = ({2,2,2,2});
mixed error = catch {
int i = arr[sizeof(arr)]; // nullatol indexel
};
if(error == 0){
write("OK\n");
}else{
write("nagyon nem ok\n");
write(error->error_type());
write(error->describe());
}
}
A program