A Pike programozási nyelv

Példaprogramok



függvények

A feladat : egyszerű, kommentelt function bemutató program.

Szerző : Garai Gergely

Készítés éve : 2008

Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n

void foo(int i){ write("foo(int)\n"); } /* nincs overload void foo(){ write("foo()\n"); }*/ // fuggveny a fuggvenyben nev nelkul string foo2() { function fun = lambda() { return "cicca\n"; }; return fun(); } int beer() { return 1; } function bar() { return beer; } int gazonk() { return beer(); } int teleledningsanka() { return bar()(); } void akarmi(){ write("kuttya\n");} int main(){ write(foo2()); // cicca write("%d\n",beer()); // 1 write("%d\n",gazonk()); // 1 write("%d\n",teleledningsanka()); // 1 function(int,int:string) x; // fuggveny mely ket int-et var es egy stringet ad vissza function(int|void:void) y; // void metodus, amelynek VAGY egy int parametere van, vagy parameter nelkuli y = akarmi; y(); // kuttya return 0; }
A program

web source nézegető

A feladat : Megadott weblapok tartalmát írja ki.

Szerző : Garai Gergely

Készítés éve : 2008

Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n

Megjegyzés : 0 vagy 1 paraméterrel indítsuk

A program

osztály tutorial

A feladat : osztály létrehozása.

Szerző : Garai Gergely

Készítés éve : 2008

Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n

A program

include

A feladat : Include

Szerző : Garai Gergely

Készítés éve : 2008

Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n

int main(){ program p = compile_file("tomb.pike"); //o egy class, csak mutatok minden fuggvenyre osztalyra stb object progi = p(); // peldanyositjuk a class-t object rec = progi->record(); object rec2 = p->record(); // lehet, mert record non-static konstans; progi->show_record(rec); progi->main(); write("----------\n"); write("program.pike\n"); write("----------\n"); progi->show_record(rec2); //array(p->record) records; // HIBA vs array(record) records; in tomb.pike //array(progi->record) records; //progi local variable, azzal meg nem deklaralhatunk arrayt //inherit vs program2.pike return 0; }

Megjegyzés : Először program típusnak átadjuk az include-olni akart fájlt, majd klónozzuk, példányosítjuk, objektum lesz belőle. Másik mód az inherit.

A program

include2

A feladat : include inherittel.

Szerző : Garai Gergely

Készítés éve : 2008

Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n

Megjegyzés : Az előző kiegészítése néhány érdekességgel, mint az indices(program p) fuggveny, ami visszaadja a programkonstansokat, a programobjektum indexelhető stb.

A program

tömbök

A feladat : tömbökkel való játszadozás.

Szerző : Garai Gergely

Készítés éve : 2008

Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n

A program

GTK

A feladat : 4 GTK grafikus programcsomagot használó program.

Szerző : Garai Gergely

Készítés éve : 2008

Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n

Megjegyzés : A dobozolásra is van példa, lásd GTK.

A program

kivételkezelés

A feladat : Egy kivétel sikeres előidézése.

Szerző : Garai Gergely

Készítés éve : 2008

Fejlesztő környezet : Pike v7.6 Windows XP-n

int main(){ // exception, information hiding array(int) arr = ({2,2,2,2}); mixed error = catch { int i = arr[sizeof(arr)]; // nullatol indexel }; if(error == 0){ write("OK\n"); }else{ write("nagyon nem ok\n"); write(error->error_type()); write(error->describe()); } }
A program