Mivel az Inform 7 nem közvetlenül futtatható állományt hoz létre, ezért itt található segítség a futtatásukhoz és néhány könyv a nyelvről angol nyelven.
Szerző, cím | Link |
---|---|
Mikael Segercrantz: Inform 7 Designer's Manual | http://ifarchive.plover.net/if-archive/programming/inform7/manuals/I7_3R85.pdf |
John Ransley: Creating Interactive Fiction with Inform 7 | Megjelenés: 2010 június 29 |
The Recipe Book | http://inform7.com/learn/man/Rindex.html |
Writing with Inform | http://inform7.com/learn/man/index.html |
Az Inform 7 programok nem közvetlenül futtathatóak, hanem kell hozzájuk egy interpreter. Ez az interpreter betölti a lefordított programot és onnantól kezdődhet a program használata. A következő kiterjesztésű fájlok futtathatók a későbbi interpreterekkel: .zblorb, .gblorb, .z5, .z8 és .ulx.
Interpreter neve | Link |
---|---|
Zoom (Linux, Mac OSX) | http://www.logicalshift.co.uk/index.php |
Spatterlight (Mac OSX) | http://ccxvii.net/spatterlight/ |
Windows Frotz (Windows) | http://freespace.virgin.net/davidk.kinder/frotz.html |
Windows Glulxe és Windows Git (Windows) | http://freespace.virgin.net/davidk.kinder/glulxe.html |
Gargoyle (Windows, Linux) | http://ccxvii.net/gargoyle/ |
iPhone Frotz (iPhone, iPod Touch) | http://code.google.com/p/iphonefrotz/wiki/FrotzMain |
Az alábbiakban ismertetésre kerülnek a leggyakrabban használatos parancsok, amivel a játékos játszani tud. A lista közel sem teljes és sok program bevezet saját utasításokat is, ezért érdemes a programokhoz gyakran mellékelt leírást elolvasni. Sok esetben működik az intuíció, ki lehet találni sok utasítást, lehet kísérletezni a szabályok ismerete nélkül is.
Alak | Jelentés | Rövidítés |
---|---|---|
examine valami | valami megvizsgálása közelebbről | x valami |
go irány | adott irány-ba való haladás | irányok rövidítése,pl northwest: nw |
take valami | valami felvétele | - |
look | körülnéz | l |
A játékos a programszintű utasításoktól eltérő parancsokat adhat ki, lásd előző rész. Ezek az utasítások általában rövid, felszólító módú parancsok. Az utasítás sikeres végrehajtása nem garantált, a játékos csak a szándékot fejezi ki. A program, az adott játékbeli helyzettől függően reagál az utasításra, és ilyenkor illik tájékoztatnia a játékost az eredményről.
Hasznos parancs a look, ami leírja az adott helyszínt, illetve az examine, ami megvizsgál egy tárgyat.
A játékos például nem tehet fel olyan kérdéseket, hogy Hol van a kulcs(where is the key?). Ez túl könnyűvé tenné a játékot. Természetesen a programozó definiálhat ilyen szabályokat is, és akkor lehet használni.
A játék közben lehet menteni, ekkor az adott állás elmentődik egy külön fájlba. Az interpretertől függően ezt később vissza lehet tölteni. A mentés parancs a save.