Kezdő értékadás változóknak, (csak akción belül) például
Érdekesség, hogy a változó neve állhat több szóból is.
Üres utasításnak a ";" felel meg mint sok más nyelvben.
A szekvencia a szokásos módon valósul meg. Az utasításokat a pontosvesszővel lehet elválasztani.
A feltételes elágazás a megszokott módon működik.
Az if kulcsszó helyett unless is írható. A then kulcsszó helyettesíthető vesszővel.
A while ciklus a többi programnyelvben megszokott while ciklushoz hasonlóan működik.
A repeat ciklus a szokásos for ciklusnak felel meg.
Ez a ciklus a foreach ciklusnak felel meg.
A next és break parancsok használhatóak a while és a repeat típusú ciklusokban, hogy a következő iterációra illetve kiugorjunk a ciklusból.
A fentebb említett vezérlési szerkezetek törzsében csak egy utasítás állhat. Ha több utasítást szeretnénk oda tenni, akkor a begin-end blokkszerkezetet kell használni. A begin-end szerkezet csoportosít tetszőlegesen sok utasítást.
A program forráskódjában ki lehet adni a játékos által kiadható parancsoknak mefelelő utasításokat. Ezek hatása megegyezik azzal, mintha a játékos írta volna be a megfelelő parancsot a játék közben. Ez akciók programbeli kiváltására alkalmas, vagy a játékos által kiváltott akció lecserélése egy másikra.
A try kulcsszó is jelzi, hogy az akció sikeres végrehajtása egyáltalán nem garantált. A silently kulcsszó hatása az, hogy ha az akció sikeresen végrehajtódott, akkor nem jelennik meg róla tájékoztatás.
A fenti forráskód példa egy akció előtt végrehajtott másik akcióra.