Néhány fogalmat meg kell ismerj, mielõtt belemerülünk a nyelvbe magába.
A Postscript ezeket a fogalmakat használva írja le és kezeli a képet, a
lap tartalmát. Tényleg nem sok ilyen fogalom van.
Eszköztér
Ez az a koordináta-rendszer, amit a nyomtató hardver megért. Az egység
általában a nyomtató felbontása szerinti. Nincs mit mondani ezen kívül
errõl, a PostScript programok kimondottan nem szokták használni.
Felhasználói tér
Ez az a koordinátarendszer, amit a PostScript programok használnak
hogy leírják a pontok, vonalak stb. helyét. A felhasználói tér alapvetõen
az iskolából már jól ismert elsõ síknegyed. Az origó a lap bal alsó
sarkában található. A koordináták valós számok, így nincs rögzített
felbontás a felhasználói térben. Az értelmezõ automatikusan átváltja
a koordinátákat a felhasználói térbõl az eszköz-térbe.
Esedékes átalakító mátrix
A koordináták átváltása a felhasználói térbõl az eszköz-térbe
az esedékes átalakító mátrixszal történik, ami egy háromszor hármas
mátrix, amely lehetõvé teszi a teljes felhasználói tér forgatását,
nagyítást, tükrözését az eszköz térben. Ez nagy leíróerõvel ruházza
fel a PostSctriptet, amint azt késõbb megmutatjuk.
Útvonal
Az útvonal szakaszok, görbék (esetleg nem összefüggõ) gyüjteménye
a lapon. Az útvonal nem a festék helyét írja le a lapon, csupán egy
képzeletbeli nyomvonal a lap fölött. Egyes mûveletek lehetõvé teszik
egy útvonal által meghatározott alakzat
megfestését,
kitöltését,
vagy körülfogását.
Aktuális útvonal
Ez az az útvonal amit a Postscript program éppen szerkeszt, darabkáról
darabkára.
Körülfogási útvonal
A Postscript értelmezõ mellõzni fogja a továbbiakban a szakaszok,
görbék és bittérképek ezen útvonalon kívüli részeit, csupán a körülfogási
útvonalon belül esõ részeket rajzolja meg. Általában a körülfogási útvonal
egy téglalap, a lap szélétõl bõ fél centiméterre, de könnyen beállítható
tetszés szerint.
Grafikai állapot
Különbözõ beállításainak gyûjteménye, amelyek leírják a grafikai
állapotot. Ilyen beállítás például az aktuális útvonal, betûkészlet,
átalakítási mátrix. A programok gyakran elmentik a grafikai állapotot
egy erre a célra szolgáló verembe, majd késõbb visszaállítják azt,
a gsave, valamint a
grestore mûveletekkel.