A StarLogo programozási nyelv

A résztvevő elemek

Chapter 1
StarLogo a "szerepők" három fajtáját különbözteti meg:
Teknőc:
A StarLogo világ legfontosabb lakói a "teknőc" néven ismert grafikus élőlények. Teknőcök alkalmasak gyakorlatilag tetszőleges objektum reprezentálására: egy hangya a hangyabolyból, autó a dugóban, antitest az immunrendszerben, vagy egy gázmolekula. Minden teknőc pozícioval, irányítottsággal, színnel és rajzolás céljából egy "toll"-al rendelkezik. Egyéb speciális jellemvonások és tulajdonságok is meghatározhatóak hozzájuk. StarLogoban (a Logo hagyományos verzióival ellenben) teknőcök ezreinek a tettei és egymásra való hatása párhuzamosan kontrollálható.

Parcellák:
Parcellák a földdarabkák abban a világban, ahol a teknőcök élnek. Ezek nem teljesen passzív objektumok, melyeken csupán az aktív tenknőcök talpa alatt vannak. Hozzájuk hasonlóan képesek StarLogo utasítások végrehajtására, és mind teknőcökre, mind parcellákra lehetnek hatással. Rácsszerű szerkezetben helyezkednek el, melyben minden egyes elem a grafikus terület egy pontjának felel meg.

Megfigyelő:
A Megfigyelő a teknőcökre és a parcellákra egy madár szemszögéből tekint le. Ő teremthet új teknőcöket, kiirathatja a képernyőre a meglevő teknocök és parcellák cselekedeteit.