A harmadik példaprogram azt szemlélteti, hogy miként tudjuk a MEL-t animációs célokra is alkalmazni. A program fő függvénye a chaos függvény, melynek paraméterként átadhatjuk hogy hány darab gömbből álló kaotikus rendszert szeretnénk létrehozni. Elindítva a programot Gauss-i elrendezésben létrejön megadott számú gömb, melyek 200 képkockán keresztül kaotikusan mozognak.
global proc chaos(int $count)
{
// létrehoznuk egy új file-t
file -f -new;
int $Index;
string $name;
for ($Index = 1; $Index < $count; $Index++)
{
$name = "gomb" + $Index;
float $radius = rand(3);
vector $position = gauss (<<30,30,30>>);
// létrehozzuk az adott nevü gömböt, $radius sugarral (mely véletlenszeru)
sphere -n $name -r $radius;
// az imént létrehozott gömböt a $position helyre mozgatjuk
move -a ($position.x) ($position.y) ($position.z);
for ($time = 1; $time < 20; $time++)
{
int $frame = rand(200);
currentTime $frame;
$position = gauss (<<10,10,10>>);
move -r ($position.x) ($position.y) ($position.z);
// miután elmozgattuk a kiválasztott gömböt lerakjuk a kulcsokat az x,y,z poziciókra
setKeyframe ($name+".tx");
setKeyframe ($name+".ty");
setKeyframe ($name+".tz");
// hogy ne legyen olyan szögletes a mozgás, az imént lerakott kulcsokban
// átállítjuk a kulcsgörbét
keyTangent -inTangentType spline;
keyTangent -outTangentType spline;
}
}
}