Maya Embedded Language

Példaprogram 1

A következő példaprogram egy hasznos segítség precíz embereknek. A programocska segítségével fokban megadhatjuk, hogy az aktuálisan kiválasztott objektumunkat milyen mértékben szeretnénk elforgatni. A program továbbá jól szemlélteti, hogy MEL-ben milyen egyszerű kezelőfelületek létrehozása.

global proc forgatas() { window -title "forgatas" -mnb 1 -mxb 0 -width 180 -height 80 forgato; //létrehozunk egy kis ablakot... columnLayout; // létrehozunk egy oszlop elrendezést, az ezután létrehozot tárgyak // ebbe az elrendezésbe fognak tartozni (gyerekei lesznek) rowLayout -numberOfColumns 6 -cw6 50 35 30 30 30 30; // az oszlopunkban létrehozunk egy sort, 6 oszloppal, a megadott oszlopszélességekel text -label "szög:"; // megcsináljuk a feliratot string $rotation =`intField -ann "Enter a value in degrees, then press 'Enter'" -width 30 -v 0 -min -360 -max 360 -cc "int $szog = `intField -q -v enteredValue`" enteredValue`; // létrehoztunk egy egész számokat elfogadó szövegbeviteli mezot, // amely a szög megadása után létrehozza a $szog változónkat a magadott értékkel. button -width 20 -label " X" -ann "X irányu forgatás" -command "rotate -os -r $szog 0 0"; button -width 20 -label " Y" -ann "Y irányu forgatás" -command "rotate -os -r 0 $szog 0"; button -width 20 -label " Z" -ann "Z irányu forgatás" -command "rotate -os -r 0 0 $szog"; // létrehozzuk a gombokat, amelyek benyomáskor a kiválasztott objektumunkat a // megadott szöggel a megadott irányba elforgatják setParent..; // kilépünk a hierarhiánkból showWindow forgato; // megjelenítjük az ablakot }

a program működés közben