A következő példaprogram egy hasznos segítség precíz embereknek. A programocska segítségével fokban megadhatjuk, hogy az aktuálisan kiválasztott objektumunkat milyen mértékben szeretnénk elforgatni. A program továbbá jól szemlélteti, hogy MEL-ben milyen egyszerű kezelőfelületek létrehozása.
global proc forgatas()
{
window -title "forgatas" -mnb 1 -mxb 0 -width 180 -height 80 forgato;
//létrehozunk egy kis ablakot...
columnLayout;
// létrehozunk egy oszlop elrendezést, az ezután létrehozot tárgyak
// ebbe az elrendezésbe fognak tartozni (gyerekei lesznek)
rowLayout -numberOfColumns 6 -cw6 50 35 30 30 30 30;
// az oszlopunkban létrehozunk egy sort, 6 oszloppal, a megadott oszlopszélességekel
text -label "szög:"; // megcsináljuk a feliratot
string $rotation =`intField -ann "Enter a value in degrees, then press 'Enter'"
-width 30 -v 0 -min -360 -max 360 -cc "int $szog = `intField -q -v enteredValue`" enteredValue`;
// létrehoztunk egy egész számokat elfogadó szövegbeviteli mezot,
// amely a szög megadása után létrehozza a $szog változónkat a magadott értékkel.
button -width 20 -label " X" -ann "X irányu forgatás" -command "rotate -os -r $szog 0 0";
button -width 20 -label " Y" -ann "Y irányu forgatás" -command "rotate -os -r 0 $szog 0";
button -width 20 -label " Z" -ann "Z irányu forgatás" -command "rotate -os -r 0 0 $szog";
// létrehozzuk a gombokat, amelyek benyomáskor a kiválasztott objektumunkat a
// megadott szöggel a megadott irányba elforgatják
setParent..;
// kilépünk a hierarhiánkból
showWindow forgato;
// megjelenítjük az ablakot
}