Egy-két szó a legújabb DirectX-ről
A TG Daily internetes híroldal értesülése szerint a Microsoft
a július 22-23-án Seattle-ben megrendezésre kerülő XNA Gamefest
játékfejlesztői konferencián tervezi bemutatni DirectX 11 csatolóalkalmazását.
A platform fontos újításokat tartalmaz, amelyek elsősorban azt
szolgálják, hogy a grafikus kártyák adottságaira támaszkodva kisebb
teljesítményű központi processzorokkal felszerelt konfigurációk
is a mostaninál élethűbb képeket és gyorsabb képfeldolgozást
biztosítsanak a Windows PC-ken. A hardverfronton mind az ATI,
mind pedig az Nvidia részéről történtek már kezdeményezések
ebben az irányban, most azonban a DirectX 11 egységes felületet
kínálna mindehhez. A Microsoft a Windows Vista és a leendő
Windows 7 operációs rendszerhez fejleszti az alkalmazást, amivel
állítólag szeretné elkerülni a DirectX 10-nél elkövetett hibákat.
Az előző verziót ugyanis sok szoftvercég túl körülményesnek találta
a tartalomfejlesztéshez, elsősorban a sok beépített DRM-megoldás miatt.
Az XNA Gamafest után a Microsoft az Nvidiával és az AMD (ATI)-vel
közösen szeretné népszerűsíteni a DirectX 11-et, különböző konferenciákon,
mint amilyenek például az augusztusi Siggraph 2008 vagy az Nvision
08 volt. A platform széles körű startjára valamikor 2009 vége felé,
a Windows 7 premierjét megelőzően kerül majd sor.