A MAXScript a 3ds Max programok beépített szkriptnyelve, a program teljes funkcionalitású vezérlőnyelve, amely használható a következőkre:
A MAXScript nyelv speciálisan a 3ds Max programhoz kifejlesztett nyelv, egyszerű szintaxissal, hogy a nem programozó képzettségű grafikusok is könnyen elboldogulhassanak vele.
A számítógépes grafika legszerteágazóbb és felhasználói illetve fejlesztői oldalról nézve is a legbonyolultabb, legösszetetebb része a háromdimenziós grafika. A gyakorlati felhasználás során az összetettségét az adja, hogy a valóság egy részének modellezésekor (már amennyiben ez a célunk) a jelenetet (scene) meg kell tölteni különböző objektumokkal: tárgyakkal, fényforrásokkal, kamerákkal, stb. A tárgyaknak meg kell határozni a geometriáját, a felületi jellemzőiket, több tárgy esetén fizikai szimulációkat is alkalmazhatunk, továbbá rendkívül sok eszköz áll rendelkezésünkre a tárgy animálásához. A fényforrások, árnyékok beállítása szintén nagy szakértelmet és tapasztalatot igénylő munka. Végül - amennyiben ez szükséges - beilleszthetjük a virtuális képünk bizonyos részeit a valós világból felvett fotókba/videoanyagokba. Épp ezért ezen a területen is jellemző a specializálódás (például egy film elkészítésekor külön csoport foglalkozik a modellezéssel, a motion capture felvételekkel, a textúrázással, a kompozitálással, stb.). Fejlesztői oldalról nézve is bonyolult: matematikai/fizikai modelleket kell alkotni a minket körülvevő világ bizonyos részeiről, hogy a modelleket használó programok ezekhez minél inkább hasonló képeket adhassanak vissza. Természetesen a 3D grafika felhasználhatósága nem csupán a számítógépes játékokra és a filmes effektekre korlátozódik, hanem az iparban is széles körben használt (tervezés, tesztelés, stb.).
A fent felsoroltak előállítására számtalan program alkalmas, közülük az egyik legismertebb a 3ds Max (3D Studio MAX). A Photoshophoz hasonlóan a 3ds Max is jócskán nagykorú, 20 évre tekintő múltjával. Az első verzióit még DOS alá adták ki 1990-től. Története folyamán hatalmas népszerűségre tett szert, ugyanis DOS után Windows platformra fejlesztették, a program képességeit pedig tetszőlegesen lehetett bővíteni plug-in-ek (beépülő modulok) segítségével.
A 3ds Max megfelelő játékfejlesztéshez, televíziós feladatokhoz, filmeffektekhez, webes és multimédiás tartalmakhoz, marketinelemek, illusztrációk készítéséhez.
A szoftver programablaka, előtérben a MAXScript szerkesztőablakkal: