A MAXScript programozási nyelv

Szabványos könyvtárak

MAXScript könyvtárak

Minden osztály közös ősosztálya a Value, amely biztosít olyan operátorokat és metódusokat, amelyeket bármely más osztály használhat. A MAXScript által vezérelhető gyakorlatilag a teljes 3ds Max program, így annak minden fontos osztályát/interfészét elérhetjük, valamint kapunk rengeteg beépített típust is. Az alábbi felsorolásban ezeket láthatjuk, a listát fáként tekintve megkapjuk az osztályok származási relációját is.

Természetesen gyűjtemények is rendelkezésünkre állnak, így például tömbök, objektumhalmazok, a jelenetben kijelölt pontok/élek/poligonok kollekciója, stb.

Kiegészítő könyvtárak

Az idők folyamán a 3ds Max-ba beépített nagyobb rendszerek vezérlését megkönnyítő osztályok is elérhetőek, így például a character studio, a Cloth, a Hair & Fur, Particle Flow, ProBoolean, ProSound, Reactor, mental ray. Így a program minél teljesebb részéhez írhatunk vezérlő/kiegészítő szkripteket. A MAXScript Extension-ök részletes leírása a MAXScript Reference-ben megtalálhatók.

Együttműködés az operációs rendszerrel

A rendszer számos függvényt bocsájt a fejlesztő rendelkezésére, hogy néhány fontos operációs rendszer szolgáltatást is el lehessen érni: