Az Asymptote programozási nyelv

Bevezetés



Az Asymptote kifejlesztése 2002-ben kezdődött, mint az Alberta Egyetem nyári egyetemi kutatási projektje, a METAPOST továbbfejlesztéseként indult, főként a matematika irányába.
Az Asymptote 2- vagy 3-dimenziós grafikus ábrák előállítására készült programozási nyelv.
A 2- vagy 3-dimenziós pont alap adattípus. A pontok összeköthetők egyenessel vagy harmadfokú spline-nal(Bézier-görbével). Az utóbbi a görbe törését minimalizálja a csatlakozási pontokban kör, ellipszis, parabola, stb. rajzolása esetén. A geometriai transzformációkat (eltolás, nagyítás, tükrözés, stb.) beépített függvények végzik, mint ahogyan magát a rajzolást is.
A rajz vektorgrafikus, a program kimenete .eps ( encapsulated postscript) vagy akár pdf formátumban is kimenthető és kompatibilis a szabványos matematikai típus beállítottságú LaTeX szövegformázó rendszerrel.
Az Asymptote be tud olvasni külső .eps file-okat, és a postscript-utility-khez hasonló műveletet végezni velük és a programmal készült ábrával (nagyítás, elforgatás, összeillesztés, keretezés, stb).
A nyelv strukturált és objektumorientált, legjobban a C++-hoz ill. a Javához hasonlít. Az asymptote-fordító a Pascal p-kódjához hasonlóan belső kódra fordít, majd azt interpretálja.
A nyelv elérhető Linux-ban, MacOS-ben és Windows-ban egyaránt.